Kelių saugumo auditas

Kelių saugumo auditas – tai infrastruktūros projekto analizė, kurią atlieka kvalifikuoti eismo saugos specialistai, siekdami identifikuoti galimas rizikas ir trūkumus, susijusius su eismo saugumu. Pagrindinis kelių saugumo audito tikslas yra nustatyti ir pašalinti potencialias eismo saugumo problemas dar projektavimo stadijoje, tai prevencinė priemonė, leidžianti užtikrinti, kad būsima infrastruktūra atitiktų aukščiausius saugos standartus ir sumažintų eismo įvykių tikimybę. Kelių saugumo auditas atliekamas gatvėse, valstybinės reikšmės keliuose, privačiose aikštelėse, parkuose bei dviračių ir pėsčiųjų takuose. Audito metu atsižvelgiama į visų eismo dalyvių – vairuotojų, pėsčiųjų, dviratininkų, motociklininkų – poreikius ir saugumą.

Nuo 2022 m. kovo 1 d. kelių saugumo auditai atliekami vadovaujantis „Kelių saugumo audito atlikimo reikalavimų ir tvarkos aprašas“. Remianti aprašu kelių saugumo auditus gali atlikti asmenų grupė, kurios bent vienas narys yra auditorius. Vienas iš auditą atliekančių asmenų, kuris turi auditoriaus pažymėjimą, turi būti audito grupės vadovas, kuris yra atsakingas už audito atitiktį teisės aktų ir normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimams. Kelių saugumo auditas gali būti atliekamas skirtinguose infrastruktūros gyvavimo ciklo etapuose: rengiant projektą, pradedant eksploatuoti kelią ir pradiniame kelio eksploatavimo etape. Efektyviausia kelių saugumo auditą atlikti projekto rengimo etape, kadangi šiame etape nustatytų eismo saugos trūkumų pašalinimas kainuoja mažiau nei šalinimas kitų etapų metu.

Kai auditas atliekamas prieš pradedant eksploatuoti kelią, auditas turi būti atliktas visiškai užbaigus kelio darbus ir prieš perduodant kelią statytojui (užsakovui). Jeigu apšvietimas ir šviesoforai yra įrengti, jie jau turi veikti. Kelio valdytojas gali inicijuoti ir išankstinį (papildomą) šio audito atlikimą, jeigu užbaigta 80 proc. kelio darbų, siekiant nustatyti kelių saugumo trūkumus ir pašalinti juos iš anksto. Prieš pradedant eksploatuoti kelią auditas atliekamas vykdant kelio apžiūrą vietoje šviesiu ir tamsiu paros metu, siekiant aptikti kelio infrastruktūros saugumo trūkumų. Šiame audito etape daugiausia dėmesio skiriama kelio ir eismo dalyvių matomumui, eismo organizavimo priemonėms ir dangų būklei.

Pradiniame kelio eksploatavimo etape auditas atliekamas vykdant kelio apžiūrą vietoje, siekiant aptikti kelio infrastruktūros saugumo trūkumus. Šiame audito etape turi būti įvertinta informacija apie eismo įvykius, transporto srautus. Šiame audito etape daugiausia dėmesio skiriama eismo įvykių aplinkybėms, eismo dalyvių elgsenai ir eismo organizavimui. Pradiniame kelio eksploatavimo etape auditas atliekamas praėjus 12–18 mėnesių po kelio darbų užbaigimo.

+370 605 39342

info@eismosauga.lt

eismas_srautai_modeliavimas_transporto_tyrimai_VMPEI_PKSV 53
eismas_srautai_modeliavimas_transporto_tyrimai_VMPEI_PKSV 53